Самоаналіз навчального закладу

Самоаналіз навчального закладу
Підготовка до проведення самоаналізу
Організаційні основи проведення самоаналізу закладаються в підготовчому етапі. Протягом цього часу формується комісія з про­ведення самоаналізу навчального закладу та робочі групи для про­ведення самоаналізу кожного із визначених об’єктів. Розробляється програма самоаналізу, план-графік та пакети комплексних конт­рольних робіт з кожного предмету і комплексні кваліфікаційні завдан­ня з кожної професії.
До складу комісії включаються найбільш кваліфіковані керівні та педагогічні працівники навчального закладу і керівники робочих груп.
Керівником комісії призначається один із заступників ди­ректора професійно-технічного навчального закладу. На комісію пок­ладаються функції організації і проведення самоаналізу та підготовки звіту про його проведення.
Робочі групи формуються із працівників навчального закладу, які можуть виконувати функції експертів. Керівниками робочих груп призначаються голови методичних комісій та інші кваліфіковані фа­хівці навчального закладу. Кількість робочих груп відповідає кількості об’єктів визначених для проведення самоаналізу.
Кількість об’єктів для проведення самоаналізу визначається навчальним закладом. В якості об’єктів слід обрати напрямки роботи (науково-методична робота, кадрова робота) та процеси (навчання, виховання).
При розробці програми самоаналізу професійно-технічного навчального закладу необхідно орієнтуватись на програму атестації.
Реалізація розробленої програми повинна забезпечити можливість:
-   отримати достовірну і повну інформацію про кінцеві ре­зультати діяльності навчального закладу;
-   визначити оптимально-необхідну кількість показників, що характеризують його діяльність;
-   використання всіх наявних джерел інформації, що харак­теризують діяльність навчального закладу;
-   врахувати всі внутрішні і зовнішні умови в яких функціо­нує навчальний заклад;
-   підготувати звіт про проведений самоаналіз відповідно до діючих вимог.
Розроблений план-графік повинен враховувати всі етапи про­ведення самоаналізу, а його виконання не вносити ускладнень у навчально-виховний процес і не вимагати значних трудових і фінан­сових затрат.
Порядок проведення самоаналізу
Самоаналіз навчального закладу проводиться протягом одного семестру.
Організатором проведення самоаналізу навчального закладу виступає комісія. Безпосередніми виконавцями роботи щодо про­ведення самоаналізу – робочі групи. Самоаналіз проводиться шляхом спостереження, опитування, проведення контрольних зрізів знань, вив­чення навчальної документації.
Порядок проведення самоаналізу проводиться в такій пос­лідовності.
1. Визначення мети проведення самоаналізу
Головною метою проведення самоаналізу кожного об’єкта повинно бути встановлення:
- відповідності його діяльності функціональному призначенню;
- відповідності кінцевих результатів діяльності державним стандартам і вимогам.
2. Наявність і використання  нормативно-правової бази,
що регламентує діяльність об’єкта
У ході опрацювання нормативно-правових і організаційних документів робоча група визначає повноту забезпечення та порядок їх обліку і доведення до об’єкта, що підлягає самоаналізу.
3. Попередній збір інформації про діяльність об’єкта
Інформацію про діяльність об’єкта готує за попередньо розробленою схемою його керівник (відповідальний за цю ділянку роботи) і подає до робочої групи.
4. Підготовка робочої програми вивчення (перевірки)
діяльності об’єкта
Після узагальнення та аналізу попередньої інформації робоча група розробляє робочу програму вивчення (перевірки) діяльності об’єкта. У програмі зазначають, які складові діяльності об’єкта перевіряються, форми і методи перевірки, виконавець, термін та зміст інформації, що готується.
5. Підготовка звіту про результати вивчення діяльності об’єкта
Результатом завершення роботи робочої групи є звіт, в якому дається коротка характеристика об’єкта, його досягнення і недоліки в роботі та мотивований висновок про рівень забезпечення встановлених вимог до його діяльності. Заключний звіт у встановлений планом-графіком термін робоча група направляє до комісії.
 Підготовка звіту про результати проведення самоаналізу навчального закладу
Підсумковим документом проведення самоаналізу навчаль­ного закладу є звіт про його проведення, який складається відповідно до діючих вимог.
Після отримання від робочих груп звітів про результати перевірки (вивчення діяльності об’єктів самоаналізу) комісія узагаль­нює та аналізує їх матеріали, готує проект звіту про проведений само­аналіз навчального закладу і подає його на розгляд педагогічної ради.
Розглянутий на педагогічній раді проект звіту про проведений самоаналіз доопрацьовується (при необхідності) і подається на затвердження директору професійно-технічного навчального закладу.
Затверджений звіт про проведений самоаналіз навчального закладу у встановлені терміни направляється до регіональної екс­пертної ради.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Інтерактивне навчання - навчання сучасного покоління)

Анкета вивчення професійної майстерності вчителя